Salony pedicure ostrzą pazury cz.3

Salony pedicure ostrzą pazury cz.3

– Salony specjalistyczne bazują na skojarzeniu: specjalistycznie, szybko, tanio i skutecznie. To wpasowuje się w dzisiejszy rytm życia – wyjaśnia Artur Kołecki, dyrektor ds. rozwoju firmy Yasumi. – Nakład finansowy potrzebny do otwarcia gabinetu specjalistycznego jest zdecydowanie mniejszy niż przy tworzeniu salonu z bardzo szeroką ofertą.

Otworzenie pełnowymiarowego salonu kosmetycznego pod marką Yasumi kosztuje ok. 200 tys. zł. Jeśli jednak zdecydujemy się na otwarcie punktu specjalistycznego suma inwestycji zmniejszy się do 75-80 tys. zł.

Lokal, w którym będzie działał salon, musi spełniać określone wymogi sanitarne. Przede wszystkim ma to być wydzielona część budynku. Salon musi mieć oddzielne wejście, choć niekoniecznie bezpośrednio z ulicy. Dodatkowo, we wnętrzu trzeba wyodrębnić miejsce na oddzielne łazienki dla personelu i dla klientów oraz pomieszczenie do magazynowania kosmetyków.

Gdy przedsiębiorca znajdzie już właściwy lokal, to przed otwarciem i wyposażeniem salonu powinien udać się do oddziału zapobiegawczego nadzoru sanitarnego w stacji sanepidu i przedstawić do uzgodnienia projekt adaptacji lokalu. Projekt musi zostać sporządzony przez architekta.

Zasada trzech Z: zdobyć, zadowolić, zatrzymać

Otwarcie salonu kosmetycznego to dopiero początek. Z momentem przecięcia wstęgi zaczyna się walka o klienta. Na szczęście popyt na usługi kosmetyczne nie maleje, a wzrasta. Jednak powodzenie gabinetu w dużym stopniu zależy od promocji i jakości świadczonych usług. Na początku działalności, warto wprowadzić duże zniżki na wybrane zabiegi. Nie zaszkodzi również obdarowywać klientów próbkami kosmetyków, z wykorzystaniem których przeprowadzane są zabiegi.

– Jeśli salon ma już ustabilizowaną pozycję na rynku, to stosunek klientów wynosi 50 na 50. Połowa to stali klienci, a połowa osoby, które przychodzą pierwszy raz. Musimy dbać o jednych i drugich. Wiernym klientom raz na jakiś czas oferujemy darmowe zabiegi. Nowym – staramy się zapewnić jak najlepszą obsługę i spełnić ich oczekiwania – opowiada Małgorzata Karczmarczyk. Właściciele salonów urody zgodnie twierdzą, że najważniejsze jest zadowolenie klienta z wykonanej usługi. Jeśli klient nie będzie zadowolony z efektu, to nie tylko nie wróci, ale na dodatek odradzi wielu osobom korzystanie z usług. Dlatego personel musi być w pełni profesjonalny, a usługa na najwyższym poziomie.

Anna Szulepa

Spis treści

Cz.1 – http://kopalniakedytow.pl/salony-pedicure-ostrza-pazury-cz-1/
Cz.2 – http://kopalniakedytow.pl/salony-pedicure-ostrza-pazury-cz-2/
Cz.3 – http://kopalniakedytow.pl/salony-pedicure-ostrza-pazury-cz-3/

Facebook Comments

Artykuły użytkownika

Najnowsze

Najczęściej komentowane

Facebook Comments