Zadbać o partnera – działalności sklepów franczyzobiorców cz.1

Zadbać o partnera – działalności sklepów franczyzobiorców cz.1

Franczyza najważniejsza

Według Piotra Matlucha rynek stał się znacznie bardziej wymagający, zarówno dla franczyzobiorców, jak i organizatorów systemów. Poza tym sieć DDD systematycznie rośnie (obecnie ma ok. 60 sklepów). Dlatego w swojej strategii DDD Dobre Dla Domu, poza rozwojem sieci franczyzowej, postawiło na optymalizację działalności sklepów franczyzobiorców. Firma ograniczyła liczbę sklepów własnych do siedmiu, aby móc skoncentrować się na sklepach franczyzowych.

– Dzięki doświadczeniu z ostatnich dwóch trudnych lat zmieniliśmy podejście w wielu obszarach działalności i choć jesteśmy na początku drogi optymalizacyjnej w sklepach, pierwsze efekty są obiecujące – wyjaśnia Piotr Matluch. – Zawsze twierdziłem, że sklepy własne są niezmiernie ważnym elementem sieci franczyzowej – nigdy nie zrezygnujemy ze wszystkich. Sklepy własne dają nam właściwą optykę rozumienia rynku i wewnętrznych procesów, które mogą wspierać rozwój efektywności biznesowej pojedynczych placówek. To najlepsze miejsce do testowania nowych koncepcji, wdrażania nowych produktów czy szkolenia franczyzobiorców oraz ich pracowników.

Jak to się robi

Jednym z podstawowych założeń strategii DDD jest podniesienie jakości i wydajności organizacji oraz wykorzystanie efektu synergii wynikającego z upowszechniania doświadczeń ze wszystkich sklepów i wdrażania rozwiązań już sprawdzonych w pojedynczych placówkach.

– W tym celu powołaliśmy centrum kompetencyjne, w którym następuje kumulowanie wiedzy, pomysłów i dobrych praktyk ze sklepów, a następnie ich transfer do sieci – wyjaśnia prezes DDD. – Dzięki uruchomionemu portalowi intranetowemu wspieramy też swoich partnerów ciągłym dostępem do tych informacji oraz pomagamy zarządzać marżą, sprzedażą, zapasami, kontrolować majątek sklepu oraz wspieramy w podejmowaniu właściwych decyzji zakupu towaru – dodaje.

DDD Dobre Dla Domu pokazuje swoim franczyzobiorcom, jak docierać do nowych grup klientów, nawiązując współpracę z deweloperami oraz ich klientami, firmami remontowymi oraz montażowymi. Firma realizuje również program certyfikowania ekip montażowych współpracujących z nią – obecnie posiada ponad 100 certyfikowanych ekip montażowych w całej Polsce.

Czytaj dalej: http://kopalniakedytow.pl/zadbac-o-partnera-dzialalnosci-sklepow-franczyzobiorcow-cz-2/

Facebook Comments

Artykuły użytkownika

Najnowsze

Najczęściej komentowane

Facebook Comments